In zadar


„Da, da! Hai sa mergem?” Se aude in spatele meu..

Un muzeu pe care nimeni nu-l scapa din ochii, lumea se ingramadeste sa ajunga acolo, sa vada, sa atinga si sa se bucure de o imagine minunata, jumatate din ei isi daruiesc sufletul curat doar pentru o singura vizita in schimb ce altii ar mai vrea sa se intoarca…

Inainteaza lasand urme pe podeaua de la intrare, niciunul nu se sinchiseste sa o protejeze pe doamna din colt care incearca sa readuca totul la normal, acum intre noi fie vorba..urmele sunt urme..raman vesnic inclestate-n podeaua abia lacuita dar ei trec nepasatori. Unii au flori in mana, cadouri, fel si fel de atentii, altii au masini care mai de care mai frumoase, mai spatioase si mai moderne, sunt bine imbracati si accesorizati din cap pana in picioare dar eu tot nu reusesc sa inteleg de ce au venit sa fure din frumusetea acestui muzeu?

Ce vor sa faca cu atatea cadouri si atentii? La ce bun? Nu vad sensul…

Ma strecor prin spatele multimii si incerc sa-i privesc cu atentie, trec nepasatoare prin fata lor, atentia li se indreapta spre linii si culori, doar parfumul meu a reusit sa le desluseasca fixatia asupra acestor „elemente”. Da! Le-am captat atentia dar tot nu ma observa cu adevarat! Intr-o secunda unul dintre ei scapa o batista, ma aplec si o ridic cu zambetul pe buze si plina de speranta ca din gestul meu va intelege ceea ce trebuie!

Dar in zadar..totul se rezuma la acele linii, la acele culori..la desfatarea propriilor imagini…

Spre final ma intorc catre ei..mi-as fi dorit sa spun ceva, mi-as fi dorit sa-i trezesc din acea stare, sa le deschid ochii dar par atat de hipnotizati incat ma hotarasc sa plec..

E in zadar…

Lasă un răspuns

