Praful constientizarii


Intr-o odaie veche incearca sa schimbe pareri cu vechiul sau prieten, prieten pe care doar el il intalneste intr-o liniste misterioasa..

” Nu incape indoiala, imi este teama ca m-am transformat intr-un las. Fac ce fac si ma ascund. Ma ascund de mine, ma ascund de tot ceea ar putea sa ma inconjoare. Orasul mi-a ramas o simpla amintire, il concep ca pe un scartait enervant de usa. Cu aceeasi iubire pentru sine, m-am decis sa ma mut departe de ceea ce as putea intelege din gesturile oamenilor. Oameni pe care n-am de gand sa-i implic in aceasta furtuna.
..Suntem ca o stanta perfecta ingurcitata in masa, avem timpul limitat. Acum se intampla totul iar maine poate ca voi vedea doar golul. Poate dura doua luni sau poate un an, doi, trei, cinci, mai mult de cinci n-am experimentat dar mi s-a intamplat sa ma proptesc pe pragul celor doua luni.
Cand iubim numaram?

Nu, trece timpul si nu realizam. Realizam abia cand simtim ca n-are sens. Devine odios momentul in care observi ca te transformi intr-un „invins”, intr-o lupta pe care n-ai vrut-o. Cine naiba ar vrea sa-si scoata scutul gaurit in mijlocul naturii? Nu pare uman, bineinteles..
Pentru o secunda, mi-am permis sa las totul balta doar in gandul meu iar pentru alte zece minute sa fiu sincer. Cu riscul sa devin penibil cum cred eu persoanele de o sinceritate jenanta. Nu imi este rusine. Imi asum rolul acesta. Chiar acum!
Ma joc cu un parfum pe care il pulverizez din secunda in secunda. Il combin cu fumul de tigara si descopar cat de frumos se unesc. Studiez felul in care parfumul meu se lupta sa cucereasca fumul de tigara, sa-l infrumuseteze, sa-i dea culoare, sa-i dea sens.. Iar apoi ma intorc la mine..
Ma intreb care dintre noi doi a devenit fumul de tigara?
Eu? sau Tu?
Imi scot tabla de sah, incerc sa joc. Joc singur. Pare un joc stupid pentru statutul meu dar esential. N-am prea mult chef ce-i drept, dar o fac! Castig si il pun la loc, cu un regret. Laurii au ramas in umbra. Nu simt nimic, totul e mecanic. Cuvantul cheie! „Mecanic”
Ma incapatanez sa lupt apoi si scot tabla in ideea ca voi schimba ceva. „Trebuie sa fiu altfel.” La al doilea joc voi fi mai bun! Imi repet de nenumarate ori. Fara sens, repet greseli, dar nici asta nu ma misca din circuit. Nepasare.
Am descoperit! Trebuie sa-mi pese mai mult! Sa pun suflet! Pentru al treilea joc pun suflet! Voi juca din toata inima. Inima! Unde este inima? E acolo..la locul ei.. Doarme nepasatoare intr-un fum de indiferenta.
M-am blocat! Cum sa progresez in joc..? Stiu! Am cateva masti aruncate intr-o cutie rosie! Nimeni nu isi va da seama!
Piesele asteapta pe tabla prafuita…Oboseala”

Oboseala uneori pare ca ne acapareaza pe toti, in tot ceea ce ne priveste. Fie ca e vorba de o persoana care asteapta intotdeauna cu sufletul la gura si cu buzunarele pline de dor, fie ca e vorba de tine. Te-ai gandit vreodata ca probabil acea oboseala provine de undeva din suflet? De undeva din tine? Din acel balonas care pompeaza si iti cere neincetat acel elixir pe care tu din superficialitate ajungi nu il mai oferi..?
Cu siguranta fiecare lucru si pas sacadat pe care il faci si nu iti iese asa cum iti doresti se datoreaza faptului ca inca nu ti-ai stabilit nicio prioritate care sa aiba legatura cu sufletul tau. Cauti in jur atatea placeri moarte cu care sa-ti umpli bagajul nefolositor si treci ca un tiran peste inima ta. Inima care in timp moare pentru ca tu o lasi..? Nimeni nu a spus ca e usor dar primul pas ajuta la constientizarea realitatii si in cazul acesta nu este o ruina a unei povesti. O spun cu siguranta. Iubirea e mai mult decat o poveste! Sa-ti deschizi inima si sa iubesti reprezinta cea mai simpla si de pret actiune pe care si tu, si eu, si oricine o poate face..

 

 

 

Etichetat , , , , ,

Un gând despre „Praful constientizarii

  1. Te poti ascunde doar de tine însuţi, aşa cum şi jocul de şah îl poţi juca doar cu tine.

Lasă un răspuns

